برای مقایسه و نقد نسخه های مختلف سری a سامسونگ، مشکلی نداریم؛ چون تنوع نسخه های این سری آن قدر بالاست، که می توان در این سری، میان رده های رو به پایین، متوسط و میان رده های رو به بالا را با هم بررسی و مقایسه کرد؛ در این مقاله قصد داریم دو عضو از جدیدترین اعضای این خانواده بپردازیم، سامسونگ a52s و a72. هر دوی آن ها در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند و گوشی های جدید و مقرون به صرفه و کارامدی به شمار می روند. با ما همراه باشید.

مقایسه a52s با a72 از نظر صفحه نمایش

نوع پنل صفحه نمایشی که در هر دو گوشی به کار رفته، یکسان و از نوع Super AMOLED می باشد؛ پنلی که به دیدن آن در صفحه نمایش گوشی های سامسونگ خیلی وقت است که عادت کرده ایم و باید گفت همیشه هم از کیفیتی خارق العاده برخوردار بوده است.

اندازه صفحه نمایش این دو گوشی اما متفاوت است؛ a52s از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی و a72 از صفحه نمایشی به اندازه ۶.۷ اینچ استفاده میکنند. در بخش کیفیت و رزولوشن به کار رفته در صفحه نمایش ها، این دو گوشی باز هم یکسان ظاهر شده و از رزولوشن ۱۰۸۰*۲۴۰۰ بهره می برند. برابری میزان روزلوشن که به معنای برابری تعداد پیکسل ها در هر بعد صفحه نمایش است و از طرفی کوچک تر بودن اندازه صفحه نمایش a52s، باعث می شود تا آن، تراکم پیکسلی بیشتری از a72 و برابر با ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ داشته باشد. این رقم در a72 چیزی در حدود ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ است.

فاکتور دیگری که در بررسی صفحات نمایش مورد توجه قرار می گیرد، حداکثر میزان روشنایی ست که نشان می دهد صفحه نمایش یک گوشی در بالاترین حد خود، به چه میزان می تواند نور تولید بکند تا کاربر مشکلی از لحاظ مشاهده و کار با صفحه نمایش خود در محیط های پر نور نداشته باشد؛ این میزان در دو گوشی ۸۰۰ نیت و کاملا برابر می باشد؛ این رقم، رقم کاملا معقول و قابل قبولی ست و باید گفت با این اوصاف مشکلی با صفحه نمایش خود و میزان دید جزئیات آن حتی زیر نور خورشید نخواهید داشت.

برای محافظت از صفحه نمایش های این دو گوشی نیز سامسونگ محافظ گوریلا گلس ۵ را در نظر گرفته که کاملا مناسب بوده و عملکرد خوبی از خود در محافظت صفحه نمایش در برابر خط و خش به نمایش می گذارد.
تفاوت بزرگ دیگر در صفحه نمایش این دو گوشی اما نرخ تازه سازی آن ها یا Refresh Rate است؛ این عامل به معنای تعداد تصاویر تولید شده توسط صفحه نمایش در هر ثانیه است؛ و به طبع هر چقدر که این میزان بالاتر باشد، تصاویر نمایش داده شده درصفحه نمایش، پویا تر، زنده تر و روان تر هستند. در a72 این میزان ۹۰ هرتز است و همان گونه که بیان شد این رقم یعنی صفحه نمایش a72 می تواند در هر ثانیه ۹۰ تصویر تولید کرده و نمایش دهد؛ این رقم در a52s اما ۱۲۰ هرتز می باشد؛ که رقم واقعا خوبی ست و باید گفت صفحات نمایش ۱۲۰ هرتزی عموما در پرچمدار ها به کار می روند و وجود چنین خصوصیتی در a52s که لقب میان رده را به دوش می کشد واقعا قابل تحسین است.

نکته دیگری که درباره نرخ تازه سازی این دو گوشی باید بیان کرد این است که این ویژگی در گوشی های گران قیمت متناسب با شرایط متغیر یا اصطلاحا آداپتیو است. این کار برای جلوگیری از مصرف انرژی بیش از حد به کار می رود چرا که هنگام انجام کار های ساده ای چون فرستادن پیام یا وبگردی، نیازی به تصاویر متعدد و زیاد نیست و نرخ تازه سازی می تواند هنگام انجام چنین کار هایی پایین تر بیاید و مصرف انرژی را کاهش بدهد. نرخ تازه سازی آداپتیو اما نه در a72 و نه در a52s وجود ندارد که می تواند کمی مصرف باتری را در آن ها افزایش دهد.

برنده بخش صفحه نمایش : a52s

با توجه به این که بیان کردیم a52s تنها در زمینه نرخ تازه سازی از a72 برتری محسوسی می یابد، باید آن را برنده بخش صفحه نمایش اعلام کنیم؛ چرا که نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز اصلا و ابدا ویژگی این نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد؛ هر چند که از آداپتیو نبودن آن و احتمال مصرف شارژ بیشترش هم صحبت کردیم. با در نظر گرفتن تمامی این تفاسیر باید گفت a52s صفحه نمایش بهتری از a72 دارد.

مقایسه a52s با a72 از نظر قیمت ال سی دی

شاید با دیدن این عنوان تعجب کرده باشید چرا که این مورد را معمولا در سایت ها و منابع دیگر نمی بینید. اما از آنجایی که آوافیکس سالها تجربه کاری در حوزه تعمیرات موبایل دارد، دانستن این مورد را هنگام خرید موبایل ضروری می داند.

قضیه از این قرار است که شایع ترین خرابی گوشی های موبایل، شکستن یا سوختن صفحه نمایش در اثر ضربه ، نفوذ آب و اخیرا (بعد از کرونا) هم الکل است. از قضا گران ترین قطعه ی گوشی های سامسونگ نیز همین صفحه نمایش است. بنابراین اگر قیمت صفحه نمایش گوشی را ندانید، ممکن است بعدها با دیدن قیمت آن شوکه شوید و حتی از خیر تعمیر گوشی تان بگذرید. البته امیدواریم هرگز برای گوشی تان اتفاقی نیفتد مخصوصا با این نرخ ارز، اما بهرحال پیشنهاد می کنیم هنگام خرید گوشی نیم نگاهی هم به قیمت ال سی دی آن داشته باشید.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل در محل است؟ به این صورت که یک تکنسین را در زمان مورد نظر شما به منزل یا محل کار شما اعزام می کند و گوشی تان در حضور خودتان تعمیر می شود.

مقایسه a52s و a72 از نظر دوربین

همانند بخش صفحه نمایش، شباهت زیادی بین a52s و a72 د بخش دوربین نیز دیده می شود. هر دوی آن ها مجهز به ۴ لنز در قاب پشتی خود هستند، همچنین هر دو از یک لنز دوربین اصلی و عریض با کیفیت ۶۴ مگاپیکسل و مجهز به لرزش گیر اپتیکال بهره می برند؛ دوربین فوق عریض هر دو ۱۲ مگاپیکسل و همینطور دوربین ماکروی هر دو نیز ۵ مگاپیکسلی ست که برای ثبت تصاویر از اجسام و اشیاء از فاصله نزدیک و ۳ تا ۵ سانتی متری به کار می رود. تفاوت a52s و a72 اما در لنز چهارم است، جایی که a72 دارای یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی ست ولی a52s یک لنز تشخیص عمق میدان ۵ مگاپیکسلی دارد. می توان گفت تفاوت قابل توجهی در میزان کارایی و استفاده این دو لنز وجود دارد؛ لنز های تله فوتو برای زوم کرددن و سپس ثبت تصویر با افت کیفیت نه چندان محسوس به کارمی روند. لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی استفاده شده در a72، می تواند تا ۳ برابر بزرگنمایی کرده و تصویری با کیفیت مناسب ثبت کند که افت کیفیت در آن زیاد قابل تشخیص نیست. نکته مثبت دیگر در لنز تله فوتو a72، وجود لرزش گیر اپتیکال می باشد که لرزش دست هنگام ثبت تصاویر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

همان گونه که بیان کردیم، لنز چهارم در a52s یک سنسور تشخیص عمق میدان است که خود به تنهایی  توانایی ثبت تصویر ندارد و کاربرد آن زمانی ست که می خواهید تصاویر پرتره ثبت کنید؛ به طوری که این لنز می تواند سوژه اصلی را از سایر اِلِمان های موجود در کادر تشخیص داده و آن را متمایز کند. وجود چنین لنزی شاید به ظاهر خبر خوبی باشد، اما در حقیقت نیاز مبرمی به چنین لنزی نیست؛ حتی a72 و سایر گوشی های هوشمند بدون وجود این لنز هم می توانند تصاویر خوبی در حالت پرتره ثبت کنند. اما می توان گفت دوربین تله فوتو به کار رفته در a72 واقعا کاربردی و کارامد است. داشتن یک لنز دوربین که بتواند پس از زوم کردن ۳ برابری تصاویر با کیفیتی ثبت کند، می تواند کاملا مفید و کاربردی واقع شود.

دوربین های اصلی هر دو گوشی، کیفیتی مشابه هنگام فیلمبرداری دارند. هردو قادر به ضبط فیلم در کیفیت های ۴K@30fps و ۱۰۸۰p@30/60fps هستند. همچنین هر دو از لرزش گیر دیجیتال هنگام فیلم برداری استفاده میکنند تا اثر لرزش دست کاربر را کاهش دهند.

و اما می پردازیم به دوربین جلو این دو گوشی؛ لنز به کار رفته در هر دو گوشی به شکل قطره در بالای صفحه نمایش قرار گرفته که از نوع عریض بوده و از کیفیت ۳۲ مگاپیکسلی برخوردار است. هر دوی a52s و a72 در حالت فیلمبرداری نیز می توانند با کیفیت های ۴K@30fps و  ۱۰۸۰p@30fps فیلمبرداری کنند.

برنده بخش دوربین : a72

با توجه به اینکه گفته شد تفاوتی در دوربین جلوی دو گوشی به چشم نمیخورد و همچنین دوربین های اصلی دو گوشی تا حد زیادی به یکدیگر شباهت داشته و تنها در لنز چهارم با هم متفاوت هستند، باید گفت برنده این بخش که a72 ست با اختلاف کمی در این بخش برنده می شود. چرا که تفاوت آن ها روی کاغذ تنها لنز تله فوتو در a72 و به جای آن سنسور عمق میدان به کار رفته در a52s می باشد. در عمل و بررسی تصاویر و فیلم های ثبت شده توسط دوربین های این دو گوشی نیز تفاوت زیادی به چشم نمی خورد اما باید گفت که در a72 رنگ ها کمی زنده تر و شاداب تر و نزدیک تر به رنگ اصلی سوژه ها در واقعیت به نظر می رسند.

مقایسه a52s با a72 از نظر پردازنده و حافظه

با این که در بخش های قبل تفاوت فاحشی را در مشخصات و عملکرد را مشاهده نکردیم، در بخش سخت افزار و پردازنده باید گفت تفاوت هایی هم روی کاغذ و هم در عملکرد دو گوشی دیده می شود. در a52s، پردازنده اصلی، ساخته سرکت کوالکام و نسخه Snapdragon 778G 5G که ۸ هسته ای است و در کنارش پردازنده گرافیکی Adreno 642L وجود دارد که آن هم ساخت شرکت کوالکام است. در a72 نیز از پردازنده های با کیفیت ساخت شرکت کوالکام استفاده شده اما نسخه Snapdragon 720G که آن هم ۸ هسته ای ست و همینطور پردازنده گرافیکی Adreno 618 استفاده شده ست.
در جدول زیر به بیان مشخصات و نمرات کسب شده توسط پردازنده اصلی و گرافیکی هر دو گوشی پرداخته و سپس آن ها را شرح می دهیم.

چیپست CPU GPU Geekbench 5
Multi-Core
Geekbench
۵
Single-Core
AnTuTu 8 ۳D Mark SEE
۳.۱ Offscreen
(۱۴۴۰p)
a52s Snapdragon
۷۷۸g 5G
Octa-Core
۴×۲.۴ GHz
+
۴×۱.۹ GHz
Adreno
۶۴۲L
۲۸۰۱ ۷۷۱ ۴۲۹۶۷۵ ۵۰۱۰
a72 Snapdragon
۷۲۰G
Octa-Core
۲×۲.۳ GHz
+
۶×۱.۸ GHz
Adreno
۶۱۸
۱۶۲۷ ۵۳۷ ۲۷۹۳۴۲ ۲۵۱۷

در سه ستون اول از سمت راست، نام و مشخصات فنی پردازنده های دو گوشی ذکر شده است؛
همان طور که مشاهده می کنید، در a52s یک پردازنده ۸ هسته ای وجود دارد که ۴ هسته آن با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز فعالیت می کنند.
در
a72 نیز همانطور که می توان دید، پردازنده اصلی ۸ هسته ای ست اما چینش و فعالیت آن ها متفاوت با a52s می باشد؛ ۲ هسته از ۸ هسته پردازنده a72 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۶ هسته دیگر با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز فعالیت می کنند.
تست های Geekbench 5 عملکرد پردازنده ها را در حالت تک هسته و چند هسته بررسی می کنند؛ همانطور که در جدول فوق دیده می شود، پردازنده ۷۷۸G به کار رفته در a52s چه در حالت تک هسته و چه در حالت چندهسته، امتیاز بیشتری را نسبت به پردازنده ۷۲۰G ای که در a72 تعبیه شده است کسب می کند.
در تست AnTuTu 8 هم عملکرد پردازنده به طور کلی سنجیده می شود و امتیازی برای آن ها در نظر گرفته می شود که در این تست هم a52s نمره بالاتری دارد و می توان گفت اختلاف میان نمرات دو پردازنده در این تست هم مقداری زیاد است که نشان از برتری قاطع پردازنده جدیدتر و حرفه ای تر به کار رفته در a52s دارد.
تست ۳D Mark نیز برای بررسی عملکرد پردازنده گرافیکی به کار می رود که نمره کسب شده در این تست برای a52s چیزی حدود ۲ برابر بیشتر از a72 ست.

حافظه رم  (RAM) و همچنین حافظه داخلی نیز عواملی هستند که می توانند در کیفیت و سرعت عملکرد پردازنده ها موثر باشند. حافظه رم برای پردازش آنی و در لحظه کار های مورد نظر شما به کار می رود، پس طبیعتا هر چقدر این مقدار بیشتر باشد، پردازنده گوشی هوشمند شما می تواند عوامل و اطلاعات بیشتری را پردازش کرده و این کار را روان تر انجام دهد. وجود حافظه داخلی با ظرفیت بالا نیز می تواند خیال شما را از نگهداری اطلاعات خود آسوده کند تا مجبور نباشید دائما با پیغام ” فضای ناکافی ” روبرو شده و شاهد کندی گوشی خود باشید.

a52s در ۴ نسخه با حافظه داخلی و رم به ترتیب ۱۲۸/۶ ، ۱۲۸/۸ ، ۲۵۶/۶ و ۲۵۶/۸ گیگابایتی معرفی و به بازار عرضه شده است. a72 هم در این قسمت کاملا مشابه a52s بوده و در ۴ نسخه ۱۲۸/۶ ، ۱۲۸/۸ ، ۲۵۶/۶ و ۲۵۶/۸ به در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

برنده بخش پردازنده و حافظه : a52s

با اینکه گفتیم هیچ تفاوتی در نسخه های منتشر شده دو گوشی در حافظه داخلی و رم دیده نمی شود، اما تفاوت میان a52s و a72 در بخش پردازنده ها می تواند زیاد باشد. فاصله نسبتا زیاد بین نمرات کسب شده توسط دو گوشی در تست های مختلف و ظاهر شدن عملکرد a52s در قد و قواره شاید یک پرچمدار، باعث می شود تا آن را برنده بخش پردازنده بنامیم.
پردازنده سریع و با کیفیت ۷۷۸G به کار رفته در a52s تقریبا می تواند از پس انجام تمام کار های مورد نظر شما از جمله بازی های گرافیکی سنگین، تماشای فیلم، وبگردی، تدوین عکس و فیلم و چندین برنامه دیگر بر آید و مشکلی برای شما ایجاد نکند؛ این پردازنده همینطور پسوند ۵G را نیز با خود به دوش می کشد که نشان می دهد می تواند از بابت انجام کار های پردازشی مربوط به ارتباطات ۵G نیز مشکلی نداشته باشد.
هر چند پردازنده ۷۲۰G تعبیه شده در a72 نیز به خودیِ خود کند و ضعیف نیست و می تواند شما را در انجام تقریبا هر کاری راضی کند، اما باید گفت در مقایسه a72 با a52s این a52s است که سریع تر و روان تر کار های شما را به انجام می رساند.

مقایسه a52s با a72 از نظر باتری

باتری به کار رفته در a52s از ظرفیت خوب ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد؛ برای شارژ کردن این باتری می توانید از فست شارژ حداکثر ۲۵ واتی نیز استفاده بکنید و بدین ترتیب گوشی شما در مدت حدودا ۱ الی ۱.۵ ساعت به طور کامل و از ۰ تا ۱۰۰ شارژ  می شود؛ اما در هنگام جعبه گشایی a52s، تنها یک آداپتور شارژ ۱۵ واتی در جعبه به چشم می خورد و این بدان معناست که برای دسترسی به آداپتور ۲۵ وات، باید به طور جداگانه هزینه دیگری بپردازید و آن را تهیه کنید. شارژ کردن a52s به وسیله شارژر ۱۵ واتی موجود در جعبه، نیاز به حدودا ۱.۵ الی ۲ ساعت زمان دارید تا بتوانید باتری خود را به طور کامل و از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

شارژ دهی a52s نیز مناسب است و با استفاده معمولی و نه چندان سنگین، انتظار می رود با یک بار شارژ کامل بتوانید از آن برای ۱ روز یا حتی بیشتر استفاده کنید؛ در صورت استفاده سنگین و انجام بازی یا تماشای فیلم به طور مداوم شاید حتی نیاز باشد روزی دو بار گوشی خود را به شارژر متصل کنید.

باتری به کار رفته در a72  اما از ظرفیت بیشتر و ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است و برای شارژ کردن این باتری نیز می توانید از فست شارژ حداکثر ۲۵ وات استفاده کنید. برعکس a52s، آداپتور موجود در جعبه a72، خود، ۲۵ وات بوده و نیازی به هزینه جدا برای آن نیست که می تواند خبر خوبی باشد. با این شارژر می توانید a72  را در زمان تقریبی ۷۵ الی ۱۰۵ دقیقه به طور کامل شارژ کنید.

همانگونه که گفته شد باتری a72 تفاوت چندانی با a52s  نداشته و ظرفیت آن تنها ۵۰۰ میلی آمپر از a52s بیشتر است و این بدان معناست که با استفاده نه چندان سنگین از a72 نیز می توانید حدود ۱ روز و یا بیشتر از گوشی خود استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد آن نداشته باشید.

برنده بخش باتری : a72

باتری پر ظرفیت تر و شارژر فست ۲۵ واتی موجود در جعبه a72 باعث می شود تا این گوشی را برنده بخش باتری بدانیم.

مقایسه a52s با a72 از نظر طراحی و بدنه

طراحی هر دو گوشی تا حد زیادی با یکدیگر مشابه است؛ در هر دو چینش دوربین های پشتی و جلو، یکسان بوده، در هر دو جک ۳.۵ میلی متری هندزفری در لبه پایینی گوشی دیده می شود و هر دو دارای گواهی نامه IP67 می باشند؛ این که یک گوشی موفق به کسب این گواهی نامه شود به این معناست که آن گوشی علاوه بر ضد گرد و غبار بودن، ضد آب نیز هست و می تواند حتی در عمق ۱ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

با این وجود تفاوت های اندکی نیز در طراحی دو گوشی به چشم میخورد مثل تفاوت در اندازه صفحه نمایش و حجم باتری که منجر به تفاوت در وزن گوشی می شود. همان گونه که پیشتر گفتیم، صفحه نمایش a52s اندازه ۶.۵ اینچی ولی صفحه نمایش a72 اندازه ای برابر با ۶.۷ اینچ دارد. از طرفی باتری a72 نیز کمی حجیم تر بوده که باعث افزایش وزن گوشی می شود.

با در نظر گرفتن این دو فاکتور باید گفت که a52s وزنی در حدود ۱۸۹ گرم و ضخامتی تقریبا برابر با ۸.۴ میلی متر دارد. A72 اما وزنی در حدود ۲۰۳ گرم و ضخامتی حدودا ۸.۴ میلی متری دارد.
همانگونه که می بینید، تفاوتی در ضخامت دو گوشی به چشم نمیخورد اما بزرگ تر بودن صفحه نمایش و حجیم تر بودن باتری، با افزایش ابعاد طولی a72 جبران شده تغییری در ضخامت a72 با a52s دیده نمی شود اما وزن آن ها متفاوت است.

با در نظر گرفتن مطالبی که گفته شد، شد تفاوت چندانی بین دو گوشی از لحاظ طراحی به چشم نمی خورد؛ همان گونه که گفتیم طراحی و متریال مواد به کار رفته در دو گوشی کاملا یکسان و شبیه به هم است. اما باید گفت a52s به خاطر صفحه نمایش کوچک تر و باتری کم حجم تر، کمی سبک تر است اما شاید این تفاوت وزن خیلی محسوس نباشد و سنگینی کمی بیشتر a72، اصلا شاید شما را متوجه این قضیه نکند.

مقایسه a52s با a72 از نظر محتویات جعبه

همانطور که قبل تر بیان شد، پس از جعبه گشایی a52s، با یک آداپتور شارژ ۱۵ وات مواجه می شویم و به غیر از آن، جعبه a52s، شامل کابل شارژ Type-C، دفترچه راهنما و یک قاب ژله ای می شود و درآن خبری از هدست نیست.
در جعبه a72 اما آداپتور سریع تر ۲۵ وات به چشم می خورد ولی همانند a52s، شامل کابل شارژ Type-C، دفترچه راهنما و یک قاب ژله ای می شود.

بالاخره a52s بخریم یا a72 ؟

با بررسی و مقایسه a52s و a72 در بخش های مختلف، تفاوت ها و شباهت های این دو گوشی کاملا آشکار شد و دیدیم که a52 در بخش صفحه نمایش و پردازنده بهتر از a72 عمل کرد و همچنین باید یادآوری کرد که این گوشی از ارتباطات ۵G نیز پشتیبانی می کند. در مقابل اما عملکرد a72 در بخش دوربین و باتری کمی بهتر از a52s بود.

a52s اکنون در بازار ایران و هنگام نوشتن این مقاله قیمتی در حدود ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان و a72 قیمتی تقریبا ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومانی دارد که می توان این تفاوت قیمت را ناشی از محبوبیت a72 و ناشناخته و جدید بودن a52s در بازار ایران دانست.

باید گفت اگر اهل بازی کردن و انجام کار های گرافیکی نسبتا سنگین هستید، صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز و پردازنده قدرتمند a52s می تواند گزینه خوبی برای شما باشد و همچنین توجه به این نکته که در بازار ایران a52s فعلا حدود ۱ میلیون تومان ارزان تر است، می تواند به شما برای خرید و انتخاب بین این دو گوشی کمک کند.
به نظر می رسد حتی اگر a52s پس از محبوبیت و شناخته شدن قیمتی بیشتر از a72 داشته باشد، ارزش بیشتری برای خرید دارد با توجه به اینکه جدید تر بوده و از ارتباطات ۵G نیز پشتیبانی می کند.

نظر شما چیست؟

لطفا اگر تجربه ای از خرید a72 یا a52s دارید، در پایین همین مطلب برای پیغام بگذارید تا به کاربران دیگر در انتخاب درست کمک شود.

سوالات متداول

از نظر صفحه نمایش گوشی a52s بهتر است یا a72؟

a52s با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در مقابل a72 با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز برنده ی این رقابت محسوب می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مزایا نرخ نوسازی بالاتر پیشنهاد می کنیم ابتدای مقاله را مطالعه نمایید.

از نظر دوربین گوشی a52s بهتر است یا a72؟

a72 مجهز به لنز تله فوتو است، در حالی که به جای آن در a52s شاهد سنسور عمق میدان هستیم. در حقیقت نیاز مبرمی به لنز لنز تله فوتو نیست؛ حتی a72 و سایر گوشی های هوشمند بدون وجود این لنز هم می توانند تصاویر خوبی در حالت پرتره ثبت کنند. اما می توان گفت دوربین تله فوتو به کار رفته در a72 واقعا کاربردی و کارامد است.

از نظر پردازنده و رم گوشی a52s بهتر است یا a72؟

پردازنده سریع و با کیفیت ۷۷۸G به کار رفته در a52s تقریبا می تواند از پس انجام تمام کار های مورد نظر شما از جمله بازی های گرافیکی سنگین، تماشای فیلم، وبگردی، تدوین عکس و فیلم و چندین برنامه دیگر بر آید و مشکلی برای شما ایجاد نکند؛ باید گفت در مقایسه a72 با a52s این a52s است که سریع تر و روان تر کار های شما را به انجام می رساند.

از نظر باتری گوشی a52s بهتر است یا a72؟

باتری پر ظرفیت تر و شارژر فست ۲۵ واتی موجود در جعبه a72 باعث می شود تا این گوشی را برنده بخش باتری بدانیم.

آیا هر دو گوشی a52s و a72 ضدآب هستند؟

هر دو دارای گواهی نامه IP67 می باشند؛ این که یک گوشی موفق به کسب این گواهی نامه شود به این معناست که آن گوشی علاوه بر ضد گرد و غبار بودن، ضد آب نیز هست و می تواند حتی در عمق ۱ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.