در ماه مارچ سال ۲۰۲۱، سامسونگ عضوی دیگر از خانواده a50 ها را معرفی و به بازار عرضه کرد؛ سامسونگ a52، اما انتظار نمی رفت که همین a52 خود نیز تشکیل دهنده یک خانواده کوچکِ دیگر باشد. همراه با a52 نسخه ۴G، نسخه ۵G آن نیز معرفی شد و چند ماه بعد، سامسونگ a52s 5G را در نیز در دسترس عموم قرار داد؛ گوشی هوشمندی که شاید نیم پله ارتقا را نسبت به a52 5G و یا حتی نسبت به a52 4G تجربه می کرد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و مقایسه a52 در دو نسخه ۴G و ۵G با a52s که تنها در نسخه ۵G معرفی شد، بپردازیم.

مقایسه a52s با a52 از نظر صفحه نمایش

می توان گفت صفحات نمایش این ۳ گوشی تا ۹۰ درصد به یکدیگر شباهت دارند. در تمام فاکتور های مورد بررسی صفحه نمایش، این گوشی ها یکسان و مشابه ظاهر می شوند به جز قسمت نرخ تازه سازی.
هر سه  از پنل نمایشی ۶.۵ اینچی و از نوع Super AMOLED استفاده می کنند که کیفیتی خیره کننده دارد و رنگ ها در آن همانند یک نقاشی زیبا توجه شما را به خود جلب می کنند. صفحه نمایش های به کار رفته در a52 ها و a52s رزولوشن Full HD+ دارند؛ یعنی نسبت ۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل؛ برابری صفحه نمایش و رزولوشن، باعث برابری تراکم پیکسلی در هر اینچ می شود و هر سه گوشی، تراکم پیکسلی ای در حدود ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ دارند.

سامسونگ همچنین برای محافظت از صفحه نمایش a52 ها و a52s، محافظ گوریلا گلس ۵ از شرکت Corning را در نظر گرفته که جدیدترین تکنولوژی این شرکت و یکی از بهترین های آن و همچنین در دنیای گوشی های هوشمند به شمار می رود.
هر سه در بالاترین میزان خود، میزان ۸۰۰ نیت روشنایی را به کاربر نیز ارائه می دهند. این رقم خیال شما را از بابت مشاهده صفحه نمایش خود و دیدن جزئیات در محیط های پرنور و حتی زیر نور مستقیم خورشید راحت می کند و مشکلی با این موضوع نخواهید داشت.
اما همانگونه که در ابتدای این بخش بیان کردیم، تنها تفاوتی در صفحه نمایش a52 ها با a52s به چشم می خورد، نرخ تازه سازی یا Refresh Rate آنهاست. نرخ تازه سازی، عاملی ست که به تازگی در بررسی صفحات نمایش مد نظر قرار می گیرد و خیلی از گوشی های هوشمند را از یکدیگر متمایز می کند. نرخ تازه سازی رقمی ست که نشان می دهد هر صفحه نمایش، چه تعداد تصاویر می تواند در هر ثانیه تولید بکند؛ طبیعتا هر قدر که میزان این نرخ بالا تر باشد، تصویر روان تر و پویا تر شکل می گیرد. دقیقا مثل اتفاقی که در دوربین ها و میزان ثبت فریم ها در هر ثانیه رخ می دهد.
در a52 نسخه  ۴G یک صفحه نمایش با نرخ تازه ۹۰ هرتز به کار رفته است؛ این بدان معناست که صفحه نمایش این گوشی می تواند در هر لحظه ۹۰ تصویر بسازد و به کاربر نمایش دهد. این رقم، واقعا رقم قابل قبولی ست و برای یک میان رده، ویژگی کاملا مثبتی به شمار می رود.
اتفاق بزرگ تر اما در a52s و a52 5G رخ داده، جایی که در آن ها از یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی استفاده شده؛ صفحات نمایش ۱۲۰ هرتز این روز ها معمولا در پرچمدار ها مورد استفاده قرار می گیرند و وجود آن در میان رده ای مثل a52s و a52 5G خصوصیتی ست که باید به آن توجه کرد و مورد تحسین قرار داد.

اما مشکلی کوچکی که در صفحات نمایش با نرخ تازه سازی بالا که در a52 و a52s به کار رفته ، این است که این میزان در آن ها آداپتیو نیست و در هر حالتی یکسان است؛ شاید در ابتدا تصور کردید نرخ تازه سازی بالاتر، در هر حالتی نکته قابل توجهی ست اما قطعا برای انجام این کار، گوشی هوشمند شما باید انرژی بیشتری هم مصرف کند و این می تواند باعث بروز مشکلات شارژدهی بشود؛ برای مقابله با این مشکل، نرخ تازه سازی در بعضی از گوشی های هوشمند و عموما پرچمدار ها، آداپتیو است و متناسب با شرایط تغییر می کند؛ یعنی هنگام انجام امور ساده ای مثل پیامک فرستادن یا وبگردی، نرخ تازه سازی کاهش می یابد تا از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری شود و این میزان هنگام انجام اموری مثل تماشای فیلم یا بازی کردن، افزایش یافته و به بالاترین حد خود می رسد تا تجربه ای دلچسب را برای کاربر به ارمغان بیاورد.
نه در a52 ها و نه در a52s نرخ تازه سازی آداپتیو نیست که می تواند کمی مصرف باتری را در گوشی شما افزایش دهد.

در جدول زیر به طور خلاصه نگاهی به ویژگی های و خصوصیات مربوط به صفحه نمایش این ۳ گوشی می پردازیم:

پنل اندازه
صفحه
نمایش
روزلوشن تراکم
پیکسلی
درهراینچ
محافظت حداکثر
میزان
روشنایی
نرخ تازه سازی
a52 4G Super AMOLED ۶.۵
inch
۲۴۰۰*۱۰۸۰ ۴۰۵ گوریلا
گلس
۵
۸۰۰ نیت ۹۰Hz
a52 5G Super AMOLED ۶.۵
inch
۲۴۰۰*۱۰۸۰ ۴۰۵ گوریلا
گلس
۵
۸۰۰ نیت ۱۲۰Hz
a52s Super AMOLED ۶.۵
inch
۲۴۰۰*۱۰۸۰ ۴۰۵ گوریلا
گلس
۵
۸۰۰ نیت ۱۲۰Hz

 

برنده بخش صفحه نمایش : a52s و a52 5G

گفتیم که جز نرخ تازه سازی، تفاوت دیگری میان صفحه نمایش این سه گوشی به چشم نمی خورد و همچنین بیان کردیم که نرخ تازه سازی چه در a52 و در نسخه های ۴G و ۵G و چه در a52s آداپتیو نیست اما این میزان در a52 4G، ۹۰ هرتز و در a52s و a52 5G، ۱۲۰ هرتز است که نکته واقعا قابل توجهی ست و باعث می شود تا ما a52s و a52 5G را مشترکا برنده بخش صفحه نمایش بدانیم.

مقایسه a52s با a52 از نظر قیمت ال سی دی

شاید با دیدن این عنوان تعجب کرده باشید چرا که این مورد را معمولا در سایت ها و منابع دیگر نمی بینید. اما از آنجایی که آوافیکس سالها تجربه کاری در حوزه تعمیرات موبایل دارد، دانستن این مورد را هنگام خرید موبایل ضروری می داند.

قضیه از این قرار است که شایع ترین خرابی گوشی های موبایل، شکستن یا سوختن صفحه نمایش در اثر ضربه ، نفوذ آب و اخیرا (بعد از کرونا) هم الکل است. از قضا گران ترین قطعه ی گوشی های سامسونگ نیز همین صفحه نمایش است. بنابراین اگر قیمت صفحه نمایش گوشی را ندانید، ممکن است بعدها با دیدن قیمت آن شوکه شوید و حتی از خیر تعمیر گوشی تان بگذرید. البته امیدواریم هرگز برای گوشی تان اتفاقی نیفتد مخصوصا با این نرخ ارز، اما بهرحال پیشنهاد می کنیم هنگام خرید گوشی نیم نگاهی هم به قیمت ال سی دی آن داشته باشید.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل در محل است؟ به این صورت که یک تکنسین را در زمان مورد نظر شما به منزل یا محل کار شما اعزام می کند و گوشی تان در حضور خودتان تعمیر می شود.

مقایسه a52s با a52 از نظر دوربین

در قاب پشتی هر سه گوشی ۴ لنز دوربین به چشم و می خورد هر کدام در بالای صفحه نمایش خود یک لنز دوربین سلفی نیز دارند. دوربین های اصلی پشت گوشی و همچنین دوربین سلفی هر سه، هیچ تفاوتی با هم روی کاغذ ندارند و کیفیت و اعداد و ارقام مربوط به آن ها، تماما یکسان است.

در قاب پشتی a52 4G، a52 5G و a52s، یک لنز دوربین اصلی عریض (Wide) با کیفیت ۶۴ مگاپیکسل و لرزش گیر اپتیکال، یک لنز فوق عریض (Ultra Wide) با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل، یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی که برای ثبت تصویر از اشیاء و اجسام از فاصله نزدیک و حدودا ۳ تا ۵ سانتیمتری به کار می رود و در نهایت یک سنسور تشخیص عمق میدان (Depth Sensor) 5 مگاپیکسلی تعبیه شده است.

سنسور تشخیص عمق میدان خود به تنهایی قابلیت عکس برداری ندارد و تنها هنگام عکس برداری در حالت پرتره به کار می رود؛ این لنز قابلیت این را دارد که سوژه اصلی را هنگام ثبت تصویر پرتره شناسایی کند و سایر سوژه ها را محو کرده و فوکوس را بیشتر روی سوژه اصلی متمرکز کند. هرچند که لزوما نیازی به این لنز برای ثبت تصاویر پرتره نیازی نیست و گوشی های هوشمند دیگر می توانند حتی بدون این لنز حتی تصاویر پرتره بهتری ثبت کنند.

این لنز می توانست جای خود را به لنز تله فوتو بدهد که می توانست کارامد تر و مفید تر واقع شود. لنز های تله فوتو این قابلیت را به کاربر می دهند تا کاربر بتواند با زوم کردن حداکثر ۳ برابری، تصاویری ثبت کند که تقریبا افت کیفیتی در آن دیده نمی شود. این ویژگی پیشتر در a72 استفاده شده بود که در مقالات دیگر به آن پرداخته بودیم.

دوربین های اصلی  a52 4G ، a52 5G و a52s می توانند همانند یکدیگر و با کیفیت های ۴K@30fps و ۱۰۸۰p@30/60fps به ضبط فیلم نیز بپردازند. در هنگام فیلمبرداری نیز دو گوشی از قابلیت لرزش گیر دیجیتال استفاده می کنند که می تواند لرزش دست را موقع ضبط فیلم کاهش دهد.

لنز دوربین سلفی به کار رفته در a52 4G، a52 5G و a52s به شکل قطره در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است؛ این لنز از نوع عریض یا Wide بوده و کیفیتی برابر با ۳۲ مگاپیکسل دارد.
این دوربین می تواند با کیفیت های ۴K@30fps و ۱۰۸۰p@30/60fps فیلمبرداری کند.

برنده بخش دوربین : هر سه

همانطور که دیدید هیچ تفاوتی در کیفیت و اعداد و ارقام ارائه شده از سوی سامسونگ برای دوربین این سه گوشی وجود ندارد. در عمل نیز خروجی دوربین های این ۳ گوشی بسیار به یکدیگر شباهت دارد و شاید تفاوت ها بسیار کم و سطحی باشند و حتی شاید اصلا تفاوتی در آن ها دیده نشود.
تمامی این سه گوشی عملکردی خوب در بحث دوربین به نمایش می گذارند؛ توانایی آن ها در ثبت تصاویر پرتره، نمایش رنگ ها و لرزش گیر اپتیکال به کار رفته در دوربین اصلی و کیفیت بالای عکس ها در تمامی سه مدل بررسی شده، خواسته شما از دوربین یک میان رده را کاملا برطرف می سازد هر چند که گفتیم اگر لنز کم کاربرد عمق میدان جای خود را به لنز تله فوتو می داد، دیگر جایی برای سخن باقی نمی ماند.

مقایسه a52s با a52 از نظر پردازنده و حافظه

در بخش صفحه نمایش تفاوت میان سه گوشی a52 4G، a52 5G و a52s جزئی و در بخش دوربین شاید ناچیز بود. در بخش پردازنده اما تفاوت هایی شاید مهم میان پردازنده های به کار رفته در هر گوشی و عملکرد آن ها وجود دارد که با هم بررسی آنان می پردازیم.

ابتدا با a52 4G کار خود را آغاز می کنیم؛ در این گوشی از پردارنده Snapdragon 720G ساخته شرکت کوالکام استفاده شده که در کنار خود از پردازنده گرافیکی Adreno 618 بهره می برد.
در a52 5G پردازنده نسبت به a52 4G کمی ارتقا پیدا کرده است؛ پردازنده به کار رفته در این گوشی باز هم ساخته شرکت کوالکام ولی نسخه ۷۵۰G 5G  Snapdragonست. همانطور که می بینید در کنار سری پردازنده پسوند ۵G نیز ذکر شده که نشان می دهد این پردازنده برای انجام امور مربوط به ارتباطات ۵G نیز شخصی سازی شده و با آن سازگار است. پردازنده گرافیکی استفاده شده در a52 5G، Adreno 619 بوده که در این بخش باز هم نسبت به
a52 4G از پردازنده جدیدتر و به روز تری استفاده شده.
برای a52s سامسونگ از دو گوشی قبل بهتر عمل کرده و برای این گوشی از پردازنده Snapdragon 778G 5G استفاده کرده است. در کنار آن نیز پردازنده گرافیکی Adreno 642L استفاده شده تا پردازش کار های گرافیکی بهتر و سریع تر صورت بگیرد.

در کل باید گفت که پردازنده های ساخت شرکت کوالکام که در گوشی های اندرویدی مورد استفاده قرار می گیرند، از کیفیت کاملا خوبی برخوردار هستند و می توانند انتظارات کاربر را برآورده کنند؛ در سه گوشی مورد بررسی ما از پردازنده های میان رده رو به بالای کوالکام استفاده شده که عملکرد خوبی از خود در انجام کار های مختلف بر جای می گذارند. در جدول زیر به توضیحات مربوط به پردازنده های این سه گوشی و نمرات کسب شده توسط آن ها در تست های مختلف می پردازیم و سپس درباره آن ها، توضیحات لازم را ارائه می دهیم:

چیپست CPU GPU Geekbench 5
Single-core
Geekbench
۵
Multi-core
AnTuTu
۸
۳D Mark
SSE 3.1
OffScreen
(۱۴۴۰p)
a52 4G Snapdragon
۷۲۰G
Octa-Core
۲ x 2.3 GHz
+
۶ x 1.8 GHz
Adreno
۶۱۸
۵۲۵ ۱۵۷۷ ۲۶۱۲۸۲ ۲۵۲۹
a52 5G Snapdragon
۷۵۰G 5G
Octa-Core
۲ x 2.2 GHz
+
۶ x 1.8 GHz
Adreno
۶۱۹
۶۳۶ ۱۸۲۰ ۳۳۴۹۸۱ ۳۸۹۹
a52s Snpadragon
۷۷۸G 5G
Octa-Core
۴ x 2.4 GHz
+
۴ x 1.9 GHz
Adreno
۶۴۲L
۷۷۱ ۲۸۰۱ ۴۲۹۶۷۵ ۵۰۱۰

در جدول بالا و در سه ستون ابتدایی از سمت راست، مشخصات و جزئیات پردازنده های مربوط به هر گوشی ذکر شده و در ستون های بعد به بیان نمرات کسب شده توسط پردازنده هر گوشی در تست های مختلف پرداخته ایم.
در تست Geekbench، عملکرد هر پردازنده در دو حالت تک هسته و چند هسته بررسی می شود و همانگونه که انتظار داشتیم، نمرات در این تست های از a52 4G تا a52s به صورت پله ای افزایش پیدا می کنند؛ دلیل این موضوع هم این است که وقتی از a52 4G به سمت a52s پیش می رویم، پردازنده به کار رفته در گوشی جدید تر و قوی تر ظاهر می شود. این موضوع به راحتی از روی نام و ری پردازنده هر گوشی نیز قابل تشخیص است.
در تست AnTuTu 8  نیز عملکرد هر پردازنده به طور کلی سنجیده می شود و برای آن امتیازی در نظر گرفته می شود که باز هم در این تست نمرات در جدول از بالا به پایین افزایش پیدا می کنند.
تست ۳D Mark نیز برای سنجش عملکرد پردازنده گرافیکی گوشی به کار می رود که در این قسمت هم a52s از سایر رقبای خود عملکر بهتری به نمایش می گذارد.

حافظه رم (RAM) و حافظه داخلی نیز از عواملی هستند که می توانند بر عملکرد پردازشی گوشی هوشمند شما تاثیرگذار باشند. حافظه رم در واقع حافظه کوتاه مدتی ست که پردازنده از آن برای پردازش اطلاعات استفاده می کند و طبیعتا هر چقدر که حجم آن بالاتر باشد، پردازنده می تواند حجم بیشتری از اطلاعات را پردازش کند.
حافظه داخلی نیز می تواند بر سرعت عملکرد پردازنده اثر بگذارد؛ مطمئنا با پیغام “فضای ناکافی” بر روی گوشی خود مواجه شدید، وقتی که حافظه گوشی پر باشد، کار پردازش برای پردازنده سخت تر انجام می شود و این امر باعث کاهش سرعت پردازنده می شود.

سامسونگ برای حافظه داخلی و حافظه رم a52 4G، پنج نسخه متفاوت را در نظر گرفته؛ این گوشی در نسخه هایی با حافظه داخلی و رمِ به ترتیب ۱۲۸/۴ ، ۱۲۸/۶ ، ۱۲۸/۸ ، ۲۵۶/۶ و ۲۵۶/۸ گیگابایتی برای عموم در دسترس است.
برای a52 5G، اما ۳ نسخه حافظه در نظر گرفته شده است؛ a52 5G در نسخه با حافظه داخلی و رمِ به ترتیب ۱۲۸/۶ ، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ گیگابایت معرفی شده است.
همچنین a52s در ۴ نسخه ۱۲۸/۶ ، ۱۲۸/۸ ، ۲۵۶/۶ و ۲۵۶/۸ معرفی و به بازار عرضه شده است.

برنده بخش پردازنده و حافظه : a52s

برای هر گوشی در بخش حافظه تنوع خوبی در نظر گرفته شده و می توانید در هر گوشی، از بالاترین میزان حافظه داخلی و رم ۲۵۶ و ۸ گیگابایتی استفاده کنید که مقادیر مناسب و سریعی هستند. اما در بخش پردازنده همانطور که در نمرات کسب شده آن ها دیدیم، a52s کاملا برتر و پیشتاز این رقابت سه گانه بود و دیدیم که در تمامی تست ها توانست امتیاز یشتری را کسب کند.
البته این موضوع به معنای کند بودن دو گوشی دیگر نیست؛ دو نسخه a52 به نوبه خود از پردازنده های خوبی استفاده می کنند و هر کدام قادرند از پس خیلی از امور مورد نظر شما مثل پردازش بازی ها، تماشای فیلم و تدوین عکس و فیلم برآیند اما باید گفت در مقایسه بین سه گوشی a52 4G، a52 5G و a52s، این a52s است که برنده این رقابت می شود.

مقایسه a52s با a52 از نظر باتری

شاید بتوان گفت از این قسمت مقاله تا به انتها، تقریبا هیچ تفاوتی بین سه گوشی مورد بررسی ما دیده نمی شود. در بخش باتری نیز a52 4G ، a52 5G و a52s کاملا مشابه یکدیگر هستند. در هر سه آن ها از یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر استفاده شده که این باتری می تواند از شارژ سریه حداکثر ۲۵ وات برای شارژ شدن استفاده بکند.
این باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی به وسیله شارژر ۲۵ وات، برای شارژ شدن به طور کامل و از صفر تا صد درصد، به چیزی حدود ۷۵ الی ۱۰۵ دقیقه زمان نیاز دارد که مدت زمان نه چندان زیاد،معقول و مناسبی ست؛ اما نکته ای که باید برای تمام این سه گوشی در نظر داشت این است که در جعبه هیچکدام شارژر ۲۵ وات وجود ندارد و هر سه با یک شارژر ۱۵ واتی در جعبه خود به بازار عرضه شده اند و این یعنی برای داشتن شارژر سریعتر ۲۵ واتی، باید به طور جداگانه هزینه ای بپردازید و آن را تهیه کنید.

برنده بخش باتری : هر سه

با توجه به اینکه گفتیم سه گوشی تفاوتی در بخش باتری و شارژر ندارند و هیچکدام برتری خاصی را نسبت به دیگری تجربه نمی کند، باید گفت که هر سه گوشی مورد بررسی ما برنده این بخش هستند.

مقایسه a52s با a52 از نظر طراحی و بدنه

شاید اگر سه گوشی a52 4G، a52 5G و a52s را به طور تصادفی و بدون هیچ گونه اطلاع قبلی مقابل شما بگذارند، نتوانید آن ها را از یکدیگر تشخیص بدهید؛ چرا که هیچ تفاوتی در طراحی و نحوه قرار گرفتن دوربین ها، دکمه های ولوم و پاور و درگاه شارژ و جک ۳.۵ میلی متری هندزفری دیده نمی شود؛ علاوه بر این ها این سه گوشی ابعاد، وزن و ضخامتی کاملا برابر با هم دارند.

هر سه وزنی در حدود ۱۸۹ گرم و ضخامتی تقریبا ۸.۴ میلی متری دارند؛ همچنین رنگ هایی که این سه گوشی با آن ها به بازار عرضه شده اند کاملا مشابه هستند؛ رنگ های سفید، مشکی، آبی و بنفش که در قاب پشتی هر سه گوشی، این رنگ ها مات بوده و جلوه واقعا زیبایی دارند و علاوه بر زیبایی، این مات بودن باعث می شود اثر انگشت بر قاب پشتی باقی نماند.

نکته بسیار ویژه دیگری که در مشخصات و طراحی a52 ها و a52s به چشم می خورد، بهره مندی از گواهی نامه IP67 است؛ همراه داشتن این گوای نامه به معنای ضد گرد و غبار بودن و همچنین ضد آب بودن است؛ این گواهی نامه نشان می دهد که هر گوشی هوشمندی که موفق به کسب آن شود، قابلیت این را دارد که تا ۳۰ دقیقه زیر آب و در عمق ۱ متری قرار بگیرد و از این بابت دچار هیچ مشکلی نشود.

سنسور اثر انگشت هر سه گوشی مثل بسیاری از میان رده های دیگر سامسونگ، زیر صفحه نمایش قرار گرفته که مثل قبل تا حدی کند عمل می کند؛ در سری M سامسونگ دیده بودیم که سنسور اثر انگشت به جای قرارگیری زیر صفحه نمایش، به کلید پاور در لبه کناری گوشی منتقل شده بود که سرعت بهتری هم داشت اما در a52 ها و a52s این اتفاق رخ نداده.

در a52 ها و a52s از اسپیکر استریو نیز استفاده شده که می تواند صدا را از دو جهت و از طریق اسپیکر اصلی در لبه پایینی گوشی و اسپیکر مکالمه که بالای صفحه نمایش قرار دارد، پخش می کند؛ این مسئله نکته قابل توجهی ست چرا که می تواند برای طرفداران تماشای فیلم و بازی ها، بسیار مفید واقع شود و تجربه ای نزدیک تر به واقعیت را برای این عده رقم بزند.

برنده بخش طراحی و بدنه : هر سه

درست مثل بخش باتری، اختلافی میان a52 4G، a52 5G و a52s دیده نمی شود. هر سه از بدنه ای پلاستیکی، طرز قرار گیری مشابه دوربین ها، جنس بدنه و گواهی نامه IP67 بهره می برند که باعث می شوند برتری ای را برای هیچکدام از این سه گوشی قائل نشویم.

مقایسه a52s با a52 از نظر محتویات جعبه

هنگام جعبه گشایی سه گوشی a52 4G، a52 5G و a52s با محتویاتی کاملا شبیه به هم رو به رو هستیم؛ اگر خود گوشی ها که با هم متفاوتند را کنار بگذاریم، در جعبه هر سه سوزن خارج کردن سیمکارت، یک قاب ژله ای که می تواند موقتا کار شما را راه بندازد، یک کابل شارژ Type-C و یک آداپتور ۱۵ وات دیده می شود. در این قسمت نیز هیچ اختلافی را بین این سه گوشی مشاهده نمی کنیم و تنها ایرادی که می توان به آن ها وارد کرد، استفاده از کابل های شارژ بلند تر و همچنین قرار گیری آداپتور شارژ ۲۵ وات در جعبه است که نیازی به تهیه جداگانه آن نباشد.

بالاخره a52s بخریم یا a52 ؟

همانگونه که با ما در بررسی و مقایسه سه گوشی a52 4G، a52 5G و a52s همراه بودید، دیدیم که به جز در بخش صفحه نمایش، پردازنده و حافظه تفاوتی میان این سه گوشی وجود نداشت؛ اما هر جا که اختلافی میان مشخصات این سه گوشی دیده شد، برتری کاملا همراه با a52s بود؛ گوشی هوشمندی که نسبت به دو برادر خود عضوی جدیدتر و به روز تر در خانواده سامسونگ به شمار می رود و طبق انتظارات، از مشخصات بهتری در آن استفاده شده بود.
قطعا انتخاب a52s با توجه به صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی آن، پردازنده قدرتمند ۷۷۸G 5G و کیفیت مناسب دوربین ها و شارژ دهی، می تواند انتخاب هوشمندانه تری نسبت به دو گوشی مورد بررسی دیگر باشد.

نظر شما چیست؟

لطفا اگر تجربه ای از خرید a52 یا a52s دارید، در پایین همین مطلب برای پیغام بگذارید تا به کاربران دیگر در انتخاب درست کمک شود.

ُسوالات متداول

از نظر صفحه نمایش گوشی a52s بهتر است یا a52؟

نرخ تازه سازی در a52 4G، ۹۰ هرتز و در a52s و a52 5G، ۱۲۰ هرتز است که نکته واقعا قابل توجهی ست و باعث می شود تا ما a52s و a52 5G را مشترکا برنده بخش صفحه نمایش بدانیم.

از نظر دوربین گوشی a52s بهتر است یا a52؟

 در عمل نیز خروجی دوربین های این ۳ گوشی بسیار به یکدیگر شباهت دارد و شاید تفاوت ها بسیار کم و سطحی باشند و حتی شاید اصلا تفاوتی در آن ها دیده نشود.

از نظر پردازنده و رم گوشی a52s بهتر است یا a52؟

در بخش پردازنده همانطور که در نمرات کسب شده آن ها دیدیم، a52s کاملا برتر و پیشتاز این رقابت سه گانه بود و دیدیم که در تمامی تست ها توانست امتیاز یشتری را کسب کند.

از نظر باتری گوشی a52s بهتر است یا a52؟

سه گوشی تفاوتی در بخش باتری و شارژر ندارند و هیچکدام برتری خاصی را نسبت به دیگری ندارند.

آیا هر دو گوشی a52s و a52 ضدآب هستند؟

 هر دو گوشی بابهره مندی از گواهی نامه IP67 است قابلیت این را دارند که تا ۳۰ دقیقه زیر آب و در عمق ۱ متری قرار بگیرد و از این بابت دچار هیچ مشکلی نشوند.